Friday, July 17, 2020

BBM3410Satu2020: KALENDAR 2021

Hai assalamualaikum semua.. beberapa miggu lepas saya dan rakan-rakan sekelas diminta membuat kalendar sendiri menggunakan aplikasi Adobe Photoshop. Jadi, bagi saya, sepanjang proses membuat kalendar tersebut sangat menarik walaupun sedikit sukar kerana saya perlu melakukan banyak langkah yang mana saya membuat kalendar menggunakan Microsoft Word kemudian tukarkan kepada bentuk gambar. Kemudian, saya mengedit gambar bersama keluarga dan kawan-kawan dengan meletakkan gambar tersebut ke dalam bingkai seperti polaroid. begitu juga dengan kata-kata semangat yang dilakukan dengan menggunakan proses yang sama. Seterusnya, langkah yang terakhir barulah saya menggabungkan kesemua gambar yang telah diedit menggunakan aplikasi Photoshop dan hasilnya sangat menarik dan cantik! Lihatlah hasilnya dibawah!














No comments:

Post a Comment