Sunday, June 14, 2020

BBM3410Satu2020: MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1






Modal Penceritaan Nilai Sosial Cerita Kanak-Kanak
[1] Keluarga


Saya berasa puas hati
Menolong ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari
Sehingga malam nanti

Ibu bapa yang disayangi
Saya tetap berhati-hati
Menjaga budi pekerti
Keluarga saya yang dicintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama
semasa saya memerlukan mereka

LOGO
 Logo tersebut bermaksud bahawa kebahagian sesbuah kelurga bermulanya di rumah. Sekiranya ahli kelurga saling menyayangi, tolong-menolong sudah pasti akan dapat mewujudkan sebuah keluarga yang harmoni. Bersatu hati akan dapat menyatukan satu famili.



Rujukan:

 Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi.   Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu.

No comments:

Post a Comment